- Om KMH Team AB
- Företaget har sitt säte i Kista med organisationsnummer 559359-9136. Företagets postadress är Helsingörsgatan 34 1644 Kista. KMH Team AB momsnummer är SE559359913601.
- Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till info@kmhteam.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort
1.Betalningar
Vi erbjuder flera betalningsalternativ för att ge dig flexibilitet och säkerhet i dina köp. Du kan välja mellan följande betalmetoder:
1.Kredit- och betalkort – Vi accepterar de flesta kredit- och betalkort, inklusive Visa, MasterCard och American Express. Kortbetalningar hanteras genom en säker betalningslösning, vilket innebär att dina kortuppgifter skyddas genom kryptering.
2.Swish – För snabb och enkel betalning kan du använda Swish. Genom Swish betalar du direkt från ditt bankkonto till vårt, och betalningen sker omedelbart.
3.Faktura – Vid val av fakturabetalning får du möjlighet att betala inom [14 eller 30 dagar] efter leverans av varorna. Fakturabetalningar hanteras i samarbete med [Qliro]. Observera att en kreditkontroll kan genomföras vid val av faktura som betalmetod.
4.Delbetalning – Vid köp över [500 kr] erbjuder vi möjligheten till delbetalning. Delbetalningstiden och räntesatsen bestäms beroende på det valda beloppet och tidsperioden. Denna tjänst tillhandahålls genom vår samarbetspartner [Qliro].
Villkor för betalning:
•Samtliga betalningar ska ske i svenska kronor (SEK).
•Vid utebliven betalning förbehåller vi oss rätten att påföra en påminnelseavgift och dröjsmålsränta enligt gällande lag.
•Vid frågor eller problem med din betalning, vänligen kontakta vår kundservice på [info@kmhteam.se]
- Beställning
- När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
- Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@kmhteam.se.
- Leverans
- Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: info@kmhteam.se.
Vi samarbetar med PostNord för att erbjuda säkra och pålitliga leveranser av dina beställningar. Nedan följer detaljerad information om våra leveransalternativ och villkor.
Leveransalternativ
1.Standardleverans
•Leveranstid: 1-3 arbetsdagar efter att beställningen har skickats från vårt lager.
•Paketet levereras till ditt närmaste PostNord-ombud, där du kan hämta det genom att visa legitimation och det meddelande om leverans som du får från PostNord via SMS eller e-post.
2.Hemleverans
•Leveranstid: 1-3 arbetsdagar efter att beställningen har skickats.
•PostNord levererar paketet direkt till din dörr under dag- eller kvällstid beroende på din adress. Du får en avisering från PostNord för att bekräfta leveranstiden och -datum. Vänligen se till att vara hemma vid leveransen eller att någon kan ta emot paketet.
Leveranskostnader
•Standardleverans: [89kr eller “fri frakt vid köp över 1000 kr”]
Fraktkostnaden för varje alternativ specificeras i kassan innan du slutför ditt köp.
Leveranstider
Vi strävar efter att skicka din beställning så snabbt som möjligt. Beställningar som läggs innan kl. [15:00] behandlas och skickas samma arbetsdag. Observera att leveranstiden kan påverkas av röda dagar och helgdagar, samt av oförutsedda händelser utanför vår kontroll.
Avisering och spårning
När din beställning skickas får du en bekräftelse via e-post och SMS med ett spårningsnummer från PostNord. Du kan använda spårningsnumret för att följa ditt paket på PostNords webbplats eller i deras app.
Outlösta paket
Paket som inte hämtas ut från ombud inom [14 dagar] returneras automatiskt till oss. Vid outlöst paket förbehåller vi oss rätten att debitera dig för kostnader kopplade till returfrakt och hanteringsavgift.
Skadade eller förlorade paket
Om ditt paket har skadats under transporten eller om du inte mottagit din leverans inom angiven tid, vänligen kontakta vår kundservice på [info@kmhteam.se]. Vi samarbetar med PostNord för att säkerställa att alla leveranser sker korrekt, men vi hjälper dig naturligtvis med eventuella problem.
Leveransrestriktioner
För närvarande levererar vi endast inom Sverige.
- Priser
- Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.
- Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
- Ångerrätt
- Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.
5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt: - Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss info@kmhteam.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
- Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
- Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
- På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.
5.2 Ångerrätten gäller inte vid: - Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
- Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.
- Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
- Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
- Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.
- Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.
- Reklamation och klagomål
- Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
- Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
- Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
6.1 Hur går du tillväga vid reklamation? - Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@kmhteam.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
- Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
- Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
- Ansvarsbegränsning
- Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
- Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
- Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
- Produktinformation
- Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
- Information om Cookies
- Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.
- Personuppgifter
- Genom att handla hos KMH TEAM AB accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.
- KMH TEAM AB är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden – för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
- Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.
- 10.1 Vad är en personuppgift?
En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person. - 10.2 Vilka uppgifter lagrar vi?
För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik. - Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.
- 10.3 Rättslig grund
I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig. - 10.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
10.4.1 Betalleverantör - Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.
De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Qliro. - 10.4.2 Fraktbolag
För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.
De fraktbolag vi samarbetar med är: PostNord. - 10.4.3 Nyhetsbrev
Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.
Vi använder för utskick av nyhetsbrev. - 10.5 Rätten till tillgång
Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format. - 10.6 Rätt till rättelse
Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig. - 10.7 Rätten att bli glömd
Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen). - 10.8 Ansvarig för dataskydd
KMH TEAM AB är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs. - 10.9 Så skyddar vi dina personuppgifter
Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.
- Ändringar till de Allmänna Villkoren
- Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
- Tvist och lagval
- I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
- Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
- Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.